:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Sabtu, 21 Februari 2009

Photo.. jalan-jalan makan angin..

Seperti saudara Azri,.. saya juga baru timbul minat dengan fotografi. Mungkin kebetulan atau mungkin juga terdapat persamaan minat antara kami.. satu kapla kata org kampung saya..hehehe.

Baru2 ini, saya telah berkesempatan bercuti, jalan-jalan. Dalam pada itu, sempat jugalah mencuba-cuba snap gambar. Ada yang ok,.. banyak juga yang tak menjadi... masih banyak yang perlu dipelajari...

Antara beberapa gambar yang sempat dirakam sepanjang percutian,.. dengan beberapa darinya gambar asli dan ada yang telah diedit "RGB curve", "contrast", "crop" dan lain2... layann..


















6 ulasan:

AO berkata...

perghhhh.... sempoi bro.... gambar kubah tu menarik... gambar burung tu pon aku suka... sempoiiii....
Sunset tu amek pakai tripod ka hand held ? canteeekkk....

pojie berkata...

TQ.. TQ..
kubah tu yg mmg dah cantik.. bukan psl kameraman.. kuikuikui

Sunset.. pegang teruih kamera.. xbwk tripod..jenuh tahan napas.. konon2 nk buat mcm mcm sniper la tuu hehehe

rudy berkata...

pojie..wa suka gilo itu gambar burung.. sgt cun

pojie berkata...

thanks rudy...
perrghh.. a compliment frm otai is encouragement for noobs...

flatfinger berkata...

cantik dan menarik...tak dpt pi dpt tgk pun jd la...mekasih sharing..

pojie berkata...

tima kasih bro flatfinger,.. sama2laa kita share.. takat apa yg termampu... heehhe

Related Posts with Thumbnails