:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Khamis, 29 Januari 2009

Kayuhan Solo Ringan2 Sebelum Berbuka 22/09/08

-artikel dari blog lama-


Assalamualikum....

Agak lama juga kita tidak bersua... Namun terima kasih kepada semua pengunjung2 blog ini atas kunjungan anda...


Sempena Ramadhan ini... Nampaknya segala aktiviti lasak di luar agak berkurangan... Begitu juga perihalnya dengan sesi2 kayuhan lasak yang langsung tidak kedengaran.... Namun begitu.... Kalau dibiarkan lama sangat... Nanti merajuk pulak basikal tu... Naik bersawang... Sarang labah2 penuh kat crank... kihkihkihkih...


Jadi... Menyedari hakikat itu maka saya tidak terus memberhentikan sesi kayuhan... Kayuh tetap kayuh... Bukan bermakna bulan puasa ni kita tak boleh berkayuh... Cuma kita terpaksalah mengurangkan beberapa perkara kalau nak berkayuh siang di bulan puasa ni....


Kurangkan kelajuan.... Kurangkan jarak kejauhan... Kurangkan merentas trek yang penuh cabaran... Juga kurangkan memerah tenaga secara berlebihan.... Ringkasnya.... Jalankan kayuhan santai sekadar dapat mengeluarkan peluh dan dapat menghilangkan rasa gian nak berkayuh....


Petang semalam saya berkesempatan untuk berkayuh santai di sekitar kawasan belukar dan ladang sawit berdekatan rumah saya... Trek yang memang pendek dan santai... Tapi cukup untuk mengeluarkan butiran peluh kasar... Tambahan pulak bulan2 puasa ni....


Habis mengerjakan trek ofroad... Rasa macam tenaga masih ada lagi... So saya teruskan sedikit kayuhan lagi menyusuri jalan taman ke kawasan kedai2 berhampiran... Sambil beriadah... Sambil memerhati gelagat orang ramai yang sibuk membeli juadah untuk berbuka....


Kayuhan bermula jam 5.45 ptg dari rumah dan berakhir jam 6.45 ptg... Berikut serba sedikit rakaman peristiwa yang sempat diabadikan....


Berikut adalah clip video yang sempat dirakamkan....



video

Sekian dulu untuk kali ini....

Have a nice day and keep on riding guys....

-ARTIKEL ASAL DARI NUKILAN SAUDARA A.O-

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails