:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Selasa, 20 Julai 2010

Membajak sawah dengan basikal (16 Julai 2010)

Jumaat, 16 Julai 2010. Assalammualaikum semua. Lama sungguh geng-geng TMBikers tak kayuh offroad di malam hari. Basikal pun bersih berkilat-kilat tanpa ada kotoran degil. Jadi jumaat lepas satu sesi perkayuhan offroad malam pun terpaksalah diadakan. Seramai 10 orang terlibat iaitu Pojie, Ramdzan, Ujang, Leong, Boy, In, Eddie, Qadri, Nel & tentunya tukangkebun. Manakala Abad yang terkehel bahu akibat bergelut dengan 5 orang penjahat ketika menyelamatkan seorang gadis (kahkahkah!!) pulak menjadi marshall. Manakala Izani yang biasanya mengepalai kayuhan offroad pulak takde pasal menghadiri mesyuarat Kabinet kat Sarawak, huhu..

Kayuhan bermula dalam pukul 9.40pm menuju route biasa offroad malam. Di awal kayuhan, Qadri ada bagitau dengan muka suspen yang jalan kat Ladang Behrang dah berubah. Cuma berubah macam mana tak tau la.. So tukangkebun dengan machonya kata takpela, kita jalan dulu tengok macam mana. Kayuhan offroad ladang sawit bermula dengan begitu lancar dan laju macam kura-kura. Sahutan doggies yang biasanya kuat jugak cuma sepoi-sepoi husky aje kali ni, mungkin dia kata "la, budak-budak ni rupenya, ingatkan sape tadi..". Maklumlah kebanyakan rider dah biasa offroad kat sini. Bak kata orang tua, sekilas pandang awek dah tau jantan betina. Mana daun terkeluornya, kornernya, downhillnya, sungai keciknya dan macam-macam lagi la.

Walaubagaimanapun tatkala mendaki bukit botak menuju CP 1 (kawasan rehat biasa untuk tukangkebun menunggu sampai terlelap pengayuh lemah macam Pojie), laluan dah mula berubah. Pendakian yang sepatutnya menuju puncak tiba-tiba berubah menuju downhill pulak! La.. benarlah ramalan Qadri, rupanya JKR dah tukar jalan kat sini. Maka terpaksalah berpatah balik sikit menuju simpang baru yang baru aje "berturap" (dengan tanah la bang oii). Apalagi aktiviti membajak basikal secara berjemaah pun bermulalah. Ditambah dengan hujan petang tu dan jalan yang baru "berturap" maka saling tak tumpahlah situasinya macam 1st offroad climb waktu Kayuhan Terang Malam baru-baru ni. Maka terdengarlah suara-suara garau yang menjerit: "auu, ketatnya taya!", "isskk merecik! gelinya i". Setibanya di puncak busut, 2 orang rider yang biasanya kat depan takde. Rupa-rupanya basikal Ujang dah takleh gerak, melekat depan belakang you! Manakala Boy pulak lagi parah, RDnya melekat dengan rim lah pulak! Sambil-sambil menggelakkan mereka berdua geng-geng yang pegi Kulim ari tu turut mengambil peluang untuk mengkelentong kengkawan lain. "Kau bayangkan.. dekat 30 kilo aku kayuh macam ni ari tu. Kayuh tau bukan tolak!", kata seorang peserta Kulim (dirahsiakan) sambil yang lain ternganga kerespekan.

Disebabkan keadaan beskal Boy yang tak boleh diselamatkan maka rescue ranger Jeff terpaksalah dipanggil. Akhirnya akibat kengerian cerita geng Kulim ditambah pulak dengan satu section sebaik entrance lepas Behrang 2020 yang sentiasa becak walaupun tak ujan, maka kayuhan pun ditukarlah menuju ke laluan lain yang kononnya lebih mesra tayar. Laluan downhill menuju jalan raya disangkakan ok (maklumlah malam, mana nampak) rupanya lebih teruk dari laluan tadi! Tu dia, laluan baru turap ada bekas tayar tractor tuh! Nasib baik tukangkebun yang kat depan berjaya menyenget dan melandingkan beskal laksana pro tanpa kejatuhan diri. Dan kat sini la bermulanya seksaan sebenor! Amik kau! nak sangat offroad! Apa lagi membajaklah semua pembajak... huhuhu!!! Ingatkan yang uphill tadi dah kira dasat la, rupanya downhillnya lagi teruk! Series beb!

Selepas membajak dengan jayanya, 9 orang pembajak mengucapkan babai kepada Boy dan terus berkayuh ke pemancar Celcom melaui Ladang Katoyang~Kg Kelawar~Kg Lambak~kedai buah dan minum dekat Pyor. Dapatlah dalam 20km. Bagi menguatkan semangat, para rider diceritakan kisah-kisah motivasi oleh Abad. Kesimpulannya walaupun menempuhi episod sukar, namun jumaat ni kita offroad lagi! yeeyyy!! Semuanya selamat kembali ke rumah masing-masing tanpa difollow hantu. Apa? hantuu???!!!


Ramdzan procity tersenyum bangga pasal tayarnya tak melekat kali ni

Leong: "Nasib baik saya tak bawa Merida ooo, sudah basuh!"

Penuh tanah kat tayor beskal kebun.

Pengayuh belasahan sedang menonggang 100+ dengan rakus!

Iklan kotoran degil bersama Ujang

Tambah 2 kilo kat tapak kasut i u.. Nasib baik bulu kaki tak apa-apa.

Tukangkebun happy pasal dapat kotorkan beskal

Abad to Jeff over! mai la deyy! mai la deyy!

Boy begitu sedih dengan kecederaan RDnya sambil mintak nenen

Berehat kat puncak busut.

Ni la dia cobaan ke2. Tak boleh kayuh bang.. selut tebal!

Nel cuba membajak. Qadri pulak malu-malu.

Apa punye nasib la kau malam ni Boy..

In & Ujang buleh posing lagi tu! Tengok beskal ujang kat depan tu. Nalerk!!

Kahkahkah!! kasut pun tenggelam la!!

Geng baru kat Tg Malim, BAJAKbikers!

Selamat jugak sampai kat jalan raya.

Basikal Boy yang parah diselamatkan oleh Jeff

Anggota BAJAKbikers begitu suspen mendengor citer-citer hantu oleh Abad.. hihihiiii!!!!

1 ulasan:

Raul Gonzales berkata...

Hi,iºam Raul from Madrid,Spain,you did a nice job with this website,i like your articles and you photos,i will visit you again soon to see the new post.bye bye,adios
Nehoiu online Marketing Asesinos seriales Directorio web SEO

Related Posts with Thumbnails