:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Rabu, 4 Mac 2009

Suatu hari di-Berlin

Baru-baru ini, sempat meronda ke Berlin. Perjalanan dibuat bersama beberapa orang kawan kerana lebih jimat dapat berkongsi tiket keretapi (pakej satu tiket 5 penumpang).

Sebenarnya lawatan kali ini tanpa tujuan khusus, hanya untuk membuang masa dan menikmati pemandangan. Kesempatan ini juga di ambil untuk berfoto.

Sampai di Berlin sudah hampir tengah hari, cuaca agak mendung dan masih sejuk. Kami meneruskan lawatan antaranya ke Reichtag iaitu bangunan Parlimen Jerman, ke dataran Brandeburger Tor atau "Brandeburger Gate", Berliner Dom (Gereja besar Berlin), memorial WWII dan jalan-jalan sepanjang sungai yang melalui bekas tanah Berlin timur dan barat...

Pulang semula ke Magdeburg setelah lewat petang dan kebetulan pula, waktu itu hujan mula turun dengan agak lebat, jadi aktiviti berfoto pun tergendala...

Beberapa foto yang sempat dirakam...

sisi bangunan Reichtag


Pandangan tepi Reichtag


tingkat atas bangunan Reichtag : pelawat boleh memantau persidangan di bawah melalui lantai kaca



tingkat atas bangunan Reichtag



menara cermin, Reichtag





menara cermin, Reichtag-kalau diperhatikan dengan teliti, akan nampak meja persidangan di bawah


Berliner Dom





Dalam Berlin Dom



pemandangan bandaraya Berlin dari Berlin Dom


Bot persiaran di sungai Berlin


Brandeburger Tor






3 ulasan:

AO berkata...

Gambar2 yang menarik Pojie... Tak dapat pi sana tengok gambar pon jadilah... Dan tumpang berbangga dengan kawan2 yang berpeluang ke sana...Semmpoi bro... Terima kasih kerana berkongsi...

rudy berkata...

aiiiii bila la aku nak gi ke europe lagi neh..
gambar yang best

pojie berkata...

Azri, Rudy> thx bros, baru nk belajo snap gambag.. byk yg hampeh jaa.. ehhe..

Related Posts with Thumbnails