:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Khamis, 21 Januari 2010

Sesuci embun pagi (17 Januari 2010)

Ahad, 17 Januari 2010. Kihkihkih!! tajuk ala-ala jiwang gitu.. Ahad lepas tukangkebun telah berpeluang bermandi embun dengan seorang raja pecut yang telah lama bercuti dan hanya berkayuh di atas katil aje. Beliau tak lain tak bukan ialah saudara ijoi. Punya la lama tak kayuh sampai makan 15 minit nak pam (guna pam cap ikan tenggiri) tayar beskal dia. Destinasi kami pagi tu ialah Trek Behrang. Melalui Ketoyong Damai~Taman Wangsa (lintas jambatan keretapi)~tarmac ke Kg Kelawar~Ladang Behrang~tarmac ke Kg Lambak~sarapan~Jalan Ketoyong~Ketoyong Damai. Huhuhu! nampak macam jauh tapi dekat aje sebenornya, dalam 14km aje. Mula lebih kurang 7.20am dan tamat sekitar 9.00am. Kebanyakan masa diisi dengan perbincangan ilmiah mengenai dunia & akhirat dan puji-pujian terhadap trek yang sangat kena dengan stamina ayam daging kami. Buat En. Albob yang sampai sudah tak percaya kami kayuh pagi tu, nikmatilah keindahan fatamorgana di bawah:


"Hati terbahagi kepada tiga..." antara muqadimah ijoi dalam sesi mengenal diri di tepi highway

Hembusan embun pagi menyerlahkan lagi keayuan tukangkebun

Senyuman manja ijoi berlatarkan Behrang Property dan PLUS highway

Muka kecewa seorang raja pecut kerana bukit yang terlalu rendah..huhu!

Trek behrang yang sempoi.. sangat sesuai untuk mereka yang keletihan akibat "nite ride"

2 ulasan:

pojie berkata...

perrghh cun sungguh trail behrang mih.. sekali tgk berkabus mcm kasino genting hehehe...
lama x jumpak yop ijoi,.. gaya mcm bwk moto besag daa...
ok Min,.. bila2 free kita recce trail ni cari jarak jauh lg lagi.. (takat mana larat nk tolak daa)..

imaryn berkata...

cerita yang menarik . ku suka ini . tlong anda luhat blogsaya dan tinggalkan pesan di sana. trimm

Related Posts with Thumbnails