:: TMBikers Next Ride... Mana..? Bila...? ::


Tajuk:
KAYUHAN MALAM BERSAMA KAK LIMAH
Tarikh:
Setiap hari Isnin & Rabu (ROAD)
Tarikh: Setiap hari Jumaat (Takde hantu: OFFROAD/ Ada hantu: ROAD)
Masa kumpul: 9.00 malam
Lokasi kumpul: Parking lot Klinik Syifa (depan pintu utama UPSI)
Masa Tayar Golek: Lepas semua dah tak sabo..
Trail road: Tg Malim-Proton City-Behrang Stesen-Changkat Asa-Tg Malim
Trail offroad:
Tg Malim -Ladang Behrang-Behrang 2020-Behrang Stesen-Kg Kelawar-Kg Lambak-Tg Malim
_______________________________________________________________________________________________

Tajuk:
KAYUHAN HUJUNG MINGGU INI
Tarikh:
28 April 2011 (Sabtu)
Destinasi: FRIM (Start dari Hospital Kusta, Sungai Buluh)
Masa kumpul: 7.30 pagi
Lokasi kumpul: Mamak 24 jam, Tanjung Malim
Masa Keta Golek: Lepas roti telo masuk perut
Ketua rombongan: Abad
Pesanan Kak Limah:
Awak nak tolak je sampai Heli Pad



Peta laluan "Road" :


Peta laluan "Off-Road Malam" (agak2 saja daa) :


:: Jangan lupa bawak air, minyak urat, tiub, tools & reflektor tau ::
:: Jangan lupa tukar bateri & pasang segala jenis lampu lip-lap, kalimantang, spot light, lampu jalan, etc. tau! ::
:: Jangan lupa ajak jiran-jiran yang lawa sekali tau! ::

Halaman

Isnin, 18 April 2011

Pengayuh buaya di Sungai Buaya (17 April 2011)

Ahad, 17 April 2011. Saspen! saspen!! saSPENDER...!! Ikuti travelog kisah benar sekumpulan pemburu buaya dari Tanjung Malim yang terjadi semalam. Kalau lemah semangat tekan [Alt] [F4] kat keyboard sekaranggg!!!

~12.00am~
Kebanyakan pemburu (kecuali yang hensem, muahaha!) masih lagi bermesyuarat di RnR Ulu Bernam untuk membincangkan strategi pembuayaan pagi nanti. Udin@Tomyam dah siap pakai jersi sekali.. huhu!! Jumlah kepala dikira untuk memastikan muat diisi dalam sampan.

~2.00am~
Masih ada yang baru nak tido. Ada jugak pemburu macam Suhaily yang sempat berangan untuk membuat tali pinggang baru dari kulit buaya yang bakal ditangkap nanti.

~4.00am~
Kebanyakan tapi bukan semua pemburu, dah mula bangun dari tido. Ada yang gosok gigi.. ada yang lipat kain dan macam-macam lagi. Bronco pulak dah separuh jalan nak pegi motong.. Tak perasan ada berburu pagi ni.. huhu!!

~5.00am~
"Ane roti tampal telur kasi lembek satu!", "kopi O kaw satu!"... Meriah restoran Mamak 24 jam Tanjung Malim pagi ni. Tak berenti-renti skuad buaya order.. Perut perlu dipastikan penuh agar cukup tenaga nak menangkap buaya karang.

~5.40am~
Keta terakhir jenis angsa milik Apik sampai dan semua pemburu telah mula mengerem-ngerem keta masing-masing untuk bertolak. Ada jugak pemburu macam Fathi (bukan nama sebenar) yang masih lena diulit buaya kat umah.. $#@#@!!

~5.45am~
Rombongan Kak Limah yang terdiri daripada skuad sayur TMBikers & Procity sama-sama ke Sungai Buaya melalui hiway PLUS. Macam-macam senapang disangkut kat atas keta ada, kat belakang ada, kat bonet ada, kat sit belakang pun ada...

~6.20am~
Berkumpul kat Tol Bukit Beruntung untuk solat, ngompol, berry, makeup dan membakar kemenyan seberang.

~7.00am~
Sampai kat Sungai Buaya. Dengan pantas semua sampan dan senapang diturunkan. Semua pemburu melakukan aktiviti pemunggahan dengan senyap agar tidak mengejutkan buaya yang ada.

~7.20am~
Skuad sayur bergerak ke dataran Sungai Buaya. Hampir seribu pemburu buaya yang lain turut sama bersedia sebelum aktiviti pemburuan dilepaskan.

~7.50am~
Semua peserta dilepaskan. Bukan main laju lagi masing-masing menyampan sambil mata melilau melihat kelibat buaya di sepanjang laluan.

~8.15am~
Tukangkebun bersama-sama ahli rombongan Kak Limah yang lain macam Ujang, Khairul, Dr Raja, Kamal, Bronco dll dah sampai kat atas bukit yang paling tinggi selepas lama menyampan.. Tetiba je pemburu lain bertempiaran patah balik dari arah bertentangan.. Kenapa? kenapa?!! Kene kejo buaya ke??!! Tak.. tak... salah jalan! Kat sini takde buaya, ayam hutan ada la! Tak semena-mena juga muncul brader marshall motocross suruh patah balik.

~8.17am~
Dengan hati yang tak berapa nak stim, berduyun-duyun lah pemburu buaya mendownhillkan diri setelah tiba ke kemuncakkannya. Macam nak menitik air ketiak kesedihan melihatkan tingginya bukit yang dah dikayuh tapi terpaksa turun balik.. Huwaa!!!

~8.40am~
Tamat. Sampai balik kat garisan mula.. Huwaaa!! Mana buayanya!! huwaaaa!!!! Dah janji ngan bini kalau dapat tangkap nak masak sup ekor buaya malam ni!! Huwaaa!!!


Imam muda Zul Botak (depan & botak) sedang memeriksa kelengkapan skuad buaya dari Tanjung Malim... "Lampu picit?" "Ada!", "Pistol?!" "Tu lagi la adaa.."

Ok bagus semua dah sedia.. baru la aku boleh cangkung sekarang..

Ha kau ni apasal pulak Sukhri? Kenapa tak cangkung lagi? Tak bole la, seluor aku melekat kat seat!

Macam betul aje diorang ni nak cari buaya kat sini.. Ada ke?

Moh kite ke ke starting point.. Untung-untung bole duduk depan!

Biar saya teropong dulu betul ke ade buaya kat sini...

Wah besor tu pintu gerbang giant.. bule buat pelampung ni..

Jangan gerak! Apasal yang belah kiri ni makin ke depan aje?

Taklimat keselematan terakhir: "Minta tuan-tuan kalau tertangkap buaya betina tolong lepaskan ye.. kita nak buat ternak.."

"Halo? Kau ada nampak Anuar Manan tak? Takde? Kompom la dia kat belakang tu.. pasal aku kat depan no 1 sekarang ni..."


Opocot mak kau!! Terperanjat jang eh!! Apo kobondo gorak-gorak tu? buayo ko?!!

La.. orang rupanye! ingat buaya tadi.. Tapi si Khairul (kanan) sekali pandang memang macam buaya la...

Aiks? teruna budiman macam tukangkebun pun kena karen jugak?

Mencari jalan pulang.. Ha macam mana ni? ayam ikut kiri, buaya ikut kanan.. betul la sebelah situ kitaorang pegi tadi... takkan nak ikut laluan ayam kot.. kat pasor pun bole beli..

Abg Din SCT (kiri): "Kalau aku dapat buaya tu memang aku cubit puting dia.." Bronco (helmet merah): "Yang kau tengok puting aku ni kenapa pulak?"

Ketibaan Bronco yang separuh bogel dan berceloreng ala-ala dicakar buaya disambut meriah pemburu buaya yang lain.

Pemburu-pemburu buaya yang kepanasan sempat dihiburkan dengan lagu dangdut oleh Abad: "Walaupun Madonna cantikkh... marilyn monroe jugaaa catikkhh.... tetapi ba-gi ku lebihh... cantikh nyaieee!!...."

Ok yang baru sampai sana tu jangan malu-malu.. yukk.. kita joget sama-sama yukk!! dag! dig! dut!!...

Brader baju hijau (kanan): "best! best! pergghh!! ini la konsert paling best pernah aku pegi.. lagi syok dari justin biebers!"

Walaupun hangat tapi udah namanye skuad sayur.. lucky draw awak tetap nunggu yop!!

Mat procity: "kau tengok tu! kau tengok tu! nyaris nak kene tu!!"

Dari kiri: Izani, Fathi, Ghani & tukangkebun.

Dari kiri: Md Nor Jr, Cikgu Md Nor & Bronco.

Ha dah sampai macam patung dah ni.. naik la nombor aku.. tak dapat buaya betul, dapat sandal crocs tiruan kaler pink pun jadi la...

~Kesimpulan~

-Goodies-OK
-Minum-OK
-Makan-OK
-Lucky draw-OK
-Medal-OK
-Track-OK (boleh repeat)

Cuma kesilapan teknikal aje yang menyebabkan acara ni gagal. Namun kegentleman penganjur untuk bertanggungjawab sepenuhnya & memulangkan wang pendaftaran amatlah dikagumi. Penganjur bersemuka meminta maaf dan mencari penyelesaian tanpa lari daripada riders. Pernah terjadi dulu penganjur lain & committeenya tutup pintu duduk dalam bilik mesyuarat taknak berhadapan dengan riders.

Walaupun ramai yang kecewa, tapi ramai jugak yang bergembira dapat bertemu rakan-rakan rider yang lain. Walaupun marah, tapi rata-rata pengayuh sejati yang sekadar ingin berjambori dapat mengawal emosi dan masih menghayati detik yang jarang-jarang terjadi ni. Setiap yang terjadi ada hikmahnya.

Semoga penganjur dapat belajar daripada kesilapan. Buat penganjur lain di masa akan datang, tentunya ini menjadi pengajaran yang paling berharga. Apapun kami di TMBikers tetap enjoy!!


1 ulasan:

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts with Thumbnails